Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-06, 02:11   #5
Emeffeff

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64-6

Staro Inlines skulle kunna vara ett vettigt spikförslag om man tänker sig att Johan hittar till ledningen från spår 8, vilket inte känns allt för osannolikt. Jag vill ändå varna för Uhrbergs duo vilka jag låser loppet, tillsammans med favoriten, på. Shim's Legacy har mycket spänst och spring i benen och levererar så gott som alltid fina avslutningar. På slutet har han haft otur med löpningsförloppen och tvingats gå en del i tredjespår hela slutvarven, men ändå hållit hela vägen in i mål utan att tröttna. Tyvärr sätter läget och faktumet att hästen är långsam ut ner chanserna något, med tanke på att det då kan det bli en tuff resa i tredjespår igen. Kommer förmodligen bli spelvärd ändå och kommer spelas på såväl dubbeln som tvillingen. Royal Extreme gjorde första starten på över ett år i ny regi senast. Hästen avslutade då mycket snabbt sista trehundra till en andraplats efter resa invändigt. Spännande att se om hästen har gått ännu mer framåt till den här starten. Given till 4 % (!) just nu. Funderade också på Peter Untersteiners XLNT Conways Class som ställde sig efter galopp i sista sväng senast och därefter avslutade fint. Känns dock något överstreckad för tillfället och med tanke på det dåliga läget (långsam ut också) står jag nog över.

Senast redigerad av Emeffeff den 2015-01-06 klockan 02:16.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat