Ämne: V86 i siffror
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-06, 07:58   #8
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av martinbulan Visa inlägg
Av de 42 omgångar det varit sen Express kom in i bilden har lopp 1 vunnits av favoriten i 53%.
Detta är likvärdigt som förut
Dagens största har vunnit 74% vilket är en ökning med 13% mot 61% i de 100 första omgångarna.
Kändes som skillnaden va större i början av Expressen.
Detta jämnar säkert ut sig de närmsta 100 omgångarna.
Väsentlig skillnad vet jag inte, men det har onekligen varit mycket sparsmakat med överraskningar i V86-1. Det kan bero på att ATG medvetet lagt lopp som de tycker ser enkla ut som första avdelning, eller så är det utfallet som spelar oss ett spratt och det kommer rätta till sig.

Tittar jag lite mer så kan jag väl tycka att V86 blivit lite enklare sedan Express infördes. 3 av de 4 lägsta utdelningarna kommer från denna period, och bland de höga utdelningar eller Jackpot på 8 rätt är det under genomsnittet. Här kommer omgångens största favorit in i bilden. När spiken som "alla" har vinner, så blir utdelningen därefter. Men det behövs inte många skrällomgångar för att det skall rätta till sig.

Det är lite knepigt med spelformer som endast avgörs en gång per vecka, för det tar lång tid att få ett vettigt underlag. ATG:s nycker att hela tiden förändra och peta gör det svårt att veta om det är samma sak man faktiskt mäter, även om de heter samma sak.
Vi får vänta och se tills man har i alla fall 75-100 Expressomgångar under alla årstider för att säkert kunna se skillnader.