Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-15, 01:37   #23
Stekel
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Susanne har aldrig vunnit ett v75 lopp tidigare
Simb robitaille har heller aldrig vunnit ett v75lopp på sina 7 starter i rikstoton.
Utav 51 starter för simb med Susanne så har susanne vunnit 16 av dom.
Hästen felar var femte gång och har haft lättare motstånd jämfört med hälften av andra gänget. Nej KASS! Hästen är startsnabb och de lär bli körning. 9an ligger rygg på tvåan och kommer få kanonlopp. Åke vet att han inte kan släppa och söka rygg för det skulle få honom instängd. Därmed lär åke gasa på från start och försöka överta. Susanne vs Åke sida vid sida, trofan att bruden kommer bli knäsvag och låta åke överta. Åke har så många hästar att han inte bryr sig, vill han köra så kör han. Men stackars susanne har inte så många och inte vill hon ta i för hårt med sin häst heller.
Nej åke kommer få överta, Susanne ligger 2a invändigt. Glidde avancerar i andraspår och ligger sida vid sida hela vägen mot upploppet och krossar åke från dödens. Uträknat och klart

3-åriga och äldre 400.001 - 800.000 kr. Glide kronos har 752k intjänat och Sundby 473k. Det är skillnad!
"Utav 51 starter för simb med Susanne så har susanne vunnit 16 av dom"

Du sa det själv, hästen har vunnit 16 lopp och alla med Susanne i sulkyn. Jag säger inte heller att det är någon tänkbar spik, om jag skulle spika i det här loppet skulle det utan tvekan bli på Åke. Som det är nu är strecken på de två likvärdiga, och så högt håller jag inte Simb Robitaille, men hade det varit 45/15 (som jag förutspådde, med tanke på "Åke-effekten" som man väntat sig) hade det varit en annan sak.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat