Citat:
Ursprungligen postat av parsalian
Vart hittade du den prognosen? Där jag tittade stod det -2 -0 med nederbörd(snö). typ 30-40mm under natten och ytterligare 10-15mm under dagen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner
Jag är lite av ett mattesnille faktiskt, ett pedantiskt sådan.
23000 stämmer enbart in på kr per start och INTE på summan av de 4 senaste starterna.
Den är 22422 som du själv skriver. Vi kan prata språket Svenska med för jag är nämligen en riktig svensklärare.
Den meningen jag "misstolkade" är skriven på ett sätt som gör att gemene man kan man tolka den på ditt sätt eller mitt sätt (Som är det korrekta). Korrekt mening för att inte bli missförståd torde vara:
"Mino har vid sina 4 senaste starter tjänat 22000 (22422!) med resultatraden x-x-x-x"
Såååå 
|
Svensklärare emellan!
Här kommer lite små korrigeringar av din text: Eftersom mattesnille är ett "ett-ord" så är det korrekta pronomet sådant och inte sådan. Kommatecknet efter "faktiskt" ska ersättas av talstreck. "Den meningen..." Ska vara "den mening" eftersom ordet "den" i sig är en bestämning och då skriver man såklart inte ordet meningen i bestämd form. Dubbel bestämning kallas det - men det visste du såklart efter dina språkstudier.