Ämne: Spelsäkerhet
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-11, 11:19   #1
hoola

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52872
Standard

Spelsäkerhet

Ett utdrag ur Spelarservice`s Eftersnack: " Certification kunde istället överta och det såg klappat och klart ut – men det var innan ostreckade Crusioux sändes fram i ett kamikazeuppdrag och pressade hårt utan täckning och hästen var tokslagen redan 700 m från mål. Vi hade inga intressen i Certification och ville inte se den som vinnare, så vi är inte färgade när vi kan tycka att en sådan styrning är rent oseriös för travets elitserie. Man bör kunna förvänta sig en viss professionalitet – även av en amatör."

Travet omsätter väldigt mycket pengar och jag med många andra förväntar mig att de som ger sig in i leken (inkl. körsvenner!) agerar sportsligt.Klart är dock att det alltid kommer att se preparélopp,stallkörningar,mörkade sulkyval (jänkarvagn),skoningsändringar in i det sista,körtaktik tvärtemot vad man i förväg "lovat",personliga vendettor och annat.
Det finns ändå en anständighetgräns som jag tycker M.von K. passerade i går.Utan att ha läst några intervjuer eller hört hans egna förklaringar till styrningen tycker jag i alla fall in blanco att beteendet som sådant äventyrar spelsäkerheten och därmed tilltron till sporten.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat