Gårdagens huvudlösa kamikazestyrning är värd all uppmärksamhet och kritik men än värre är onsdagens första avdelning på V5 på Solvalla!!
Stall Liljendahl hade två hästar till start! 5 Jagent (J.Kontio - 4,20 i odds) och 10 Ready For More (U.Ohlsson - 3,00 i odds)! Favorit var 3 Figaros Dream (Å.Lindblom - 2,30 i odds)!
10 Ready For More värmde dåligt och Reijo gick till och med ut i ATG Live och baissade! Han var väldigt konfunderad över hästens uppträdande och det lät mer som avslag än något lugnande även om han uttryckte sig i termer som att "hästen kan lugna ner sig och uppträda förbättrat i loppet men det såg inte bra ut". Typ så gick snacket!
Ändå spelas hästen hårt!!
I loppet tog Åke Lindblom spets lätt men Kontio styrde omgående på och mördade Åke!! Tempot var otroligt uppskruvat och Jagent är förvisso en häst som mer lever på styrkan men inte fan kör man såhär när hästen inte har startat på ett halvår!!??
Jagent tvärdog såklart i Kontios kamikazesatsning! Figaros Dream höll heroiskt som tvåa!
Vem profiterade då på den totalt oförsvarbara kamikazesatsningen av Kontio? Jo stallkamraten spelad till 3 ggr fläsket som värmde dåligt...
Gå gärna in i lopparkivet och se löpet för att skapa en egen uppfattning än min!
Sånt här får mig att må illa och hela loppet är regisserat! Ready For More vinner ALDRIG utan stallkamratens överfall och fallet får obemärkt passera förbi!
Detta är bara ETT aktuellt fall av äventyrande av spelsäkerheten!
Något annat jag är känd för att gapa om, främst på Twitter, är alla jävla uppskjutna starter och avbrutna autostarter!?
I svensk travsport händer det upprepat, dagligen! I internationellt trav är det väl ungefär lika många fall av avbrutna och uppskjutna starter på ett helt år motsvarande ett par dagar inom svensk travsport.
Det finns ett par kuskar/tränare som figurerar mer ofta än andra och det är inte bara jag som misstänker att dom satt det i system!
Vägrar tro att material är av sämre beskaffenhet i Sverige än internationellt!
Detta får pågå dag ut och dag in! Vecka ut och vecka in och knappt en jävel reagerar!
Mest förbannad blev jag när en amatör "missade" defileringen då han inte hörde och starten sköts upp flera minuter då dom var tvungna att vänta in ekipaget. Det hände i Derby-semifinal!!!?
Jag har även förlorat pengar på uppskjuten start i sju minuter på grund av materialfel då favoriten (var på Örebro) stressade upp sig på grund av väntan och inte satte en fot rätt när bilen väl släppte fältet 10 minuter för sent!
GÖR NÅGOT! AGERA! AKTIVA "LEKER" MED VÅRA MILJONER!!
Senast redigerad av doob den 2015-01-11 klockan 13:50.
|