Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-15, 18:02   #1
johank87
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 40
Sharp$: 2034

Värmningsnästagångare
Stats: 1 - 5 - 0
ROI: 41.67%
Vinstprocent: 16.67%

Standard

johank87 - tar omtag på hästarna


Hej

Förra året var mitt första riktiga plusår på trav och jag har antagligen fått lite hybris pga detta. Tänkte därför prova på en sorts nästagångare-travdagbok med katastrofalt money management och med dragning åt skottningshållet.

Startkassan är 500 kronor och jag kommer spela 20% per spel tills kontot är tomt eller året är slut. Minsta insats 100kr dock. För att en häst ska bli spelbar så ska vissa kriterier uppfyllas:

1) Den vann inte sin förra start.
2) Hästen gjorde stort intryck på mig i sin förra start, här är värmningen extremt viktig. En i mina ögon plusplusvärmning i kombination med galopp, otur, lucka för sent eller inlåsning som gjorde att den inte vann loppet.
3) Det har inte gått mer än en månad mellan loppen.

Hästarna kommer jag lägga in i tråden direkt efter förlustloppen och sen inväntar jag nästa start och försöker få betalt då. Jag kommer alltså inte veta odds eller motstånd när jag bestämmer mig för att jag ska spela hästen i nästa start. Det blir lite av tjusningen. Jag kommer inte jaga vidare om det misslyckas, om inte kriterierna uppfylls igen.

Spelar endast på Unibet så länge loppen finns tillgängliga där, i undantagsfall kan det bli ATG. Anledningen att jag inte kommer blanda är att mitt ATG-konto har jag mycket striktare money management på och behöver ha det "cleant" från såna här utsvävningar för att ha koll på mina "riktiga" resultat.

Detta är i grund och botten ett test av mitt värmningsöga. Jag kommer vara väldigt restriktiv med vilka hästar jag lägger in här så det kan dröja mellan spelen.

Nu kör vi.

Länk till spreadsheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/johank87

Senast redigerad av johank87 den 2015-03-09 klockan 15:35.
johank87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat