Ämne: V75 Åby
Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-17, 19:08   #393
Manprinsen

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Den var väl chanslös med facit i hand? 10,9 första 500m, sen 12,5 totalt på varvet utan någon press och två hästar passerade, varav vinnaren gick i mål på 12,5/1640a. Det var knappast någon topptid eller topprestation i detta lopp så visst fan borde han ha vunnit för att få godkänt och för att man ens skulle kunna spekulera i att skor på kvittade.

Att spelkulera i "utan open stretch" är ju helt meningslöst då det var en sak man var 100% säker på innan spelstoppet idag att open stretch skulle finnas i loppet. Jag hade iaf satsat hus och hem på det om jag hade fått 1,01 eller mer i odds.
Det var ungefär lika mycket minus för Harry att gå med skor som för dom flesta konkurrenterna anser jag. Troligtvis hade han torskat idag även om han gått barfota då Cash's Kantab var hetast och påställd för dagen. Bara gratulera om det var någon som vågade spika den. Men att basunera ut Harry som chanslös på grund av skor är ju bara trams med tanke på att hästen förlorade med ett halvt huvud ungefär. Speciellt med tanke på att "skor" idag kan vara en liten plastbit i stort sett och inte en järnklump som det var förr.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat