Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-19, 01:06   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Dåliga förutsättningar för stor utdelning, men lär inte bli under tusenlappen på V6 för det! "Lagom" enkelt vad det ser ut!

Första är låst på tre kusar med stora plus på favoriten pga framspåret först och främst. Mikkelborgs tror jag inte blir spelbar.

Andra är stängt på fyra hästar, har svårt att ranka dem inbördes.

Tredje är det klart öppnaste loppet, jag har målat det preliminärt. Skrällvänlig proposition och inget som sticker ut ordentligt.

I fjärde sticker de fyra förhandsbetrodda ut rätt rejält, med fördel Mccabe som man inte sett botten i än i monté och som leder länge. Men så fick jag syn på en femte också! Conrads Garland har gjort fina insatser bakom eliten och är den bra för dagen bör den helt klart kunna matcha de andra på sin volt! Varning!

I femte kommer Fossens att bli överjävligt stor favorit och ett lås med Goop är givet. Magnus lär inte ta till alla medel för att vinna det här loppet, men det kan man nog vara så säker på att Björn gör! Kör favoriten lite för sent samtidigt som Crazy Foot gör ett mamboryck i spets är han kokt när det gäller segern. Kikade lite snabbt om det finns andra vettiga vinstbud om favoriten kommer bort på ett eller annat sätt men hittar inget i det här pissloppet. Får bli att måla om man har anledning att tro att båda de troliga skulle kunna göra bort sig samtidigt.

I sjätte sticker Moberg och Goop ut ordentligt hur jag än vrider och vänder på det. Orderly gör en lite intressant start här, men form på häst och tränare tyder inte på att det ska räcka till. Princess Wine är betrodd på förhand och det förstår jag bara inte. Tog 92k ifjol på 12 starter i ganska skral konkurrens och då har man inte med segerdiskussionerna här att göra från bakspår. Även om det nu finns gott om rundningsmärken (just det rundningsmärken, de kan bli ganska mycket ivägen i tredjespåret).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat