Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-21, 12:09   #93
monimaker1

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
5 sidor söndag kväll!!? Rekord!!

Elles W. Fill spik till låg procent på lördag! Första tanken liksom Bergh x2 (vinner tredje och sista)! Dock mindre roliga! Rak DD 1-3! 20 ggr?

Elles W. Fill har verkligen toppform! Fin vid vinst och fast i tredje in sist mot guldluffare! Vred ut tre spår i rät vinkel 100 kvar och accelererade fint! Bricka ett och Jansson upp är plusplus!! Bra feeling!! Vinner!
Tror onekligen på bra chans: " 1 Elles W Fill har gått mycket bra i de två senaste loppen och formen känns fortsatt på topp inför detta. Näst senast vann han åkandes mot Rebellion och Navaronne bland annat och senast hängde han lätt med bakom hästar som Monster Drive och Luckycharm Hanover och han blev fast med sparade krafter och några sådana hästar möter han ju inte nu. Han har lärt sig öppna hyggligt men jag vet inte alls hur snabba de utvändiga hästarna är. Han har aldrig riktigt tryckts av från början men denna gång kan det vara ett bra läge att begära lite mer. Jag ska tala med Torbjörn och höra om vi ska köra med jänkarvagn den här gången. Det var länge sedan han gick med den och fördelen är han blir lite snabbare den första biten då och eftersom formen är så bra så vore det intressant att se honom i spets. Skulle Torbjörn lyckas försvara ledningen så kör han troligen där över passande kort distans men i vilket fall som helst så ska han kunna få en bra position härifrån. Hästen har visat mycket fina speedresurser och är riktigt vass då han han får sitt lopp. Skulle banan mot förmodan bli tungsprungen så missgynnas Elles W Fill men jag kan inte tänka mig att de riskerar en sådan bana på lördag utan det lär blir hårt i botten så att det krävs brodd i bakskorna åtminstone. Min häst har förvisso gjort sina bästa insatser barfota runt om men med tanke på hur fin han känts i de senaste starterna med brodd så kan han faktiskt vara lite gynnad av det relativt en del av konkurrenterna. Jag tycker att han ska kunna vara med och göra upp om detta bara det löser sig från läget."

http://www.travtipset.se/v75-intervj...-januari-2015/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+1)

Senast redigerad av monimaker1 den 2015-01-22 klockan 14:39. Anledning: felfelfel
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat