Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Ligger ute nu på travrondens hemsida.
|
Är det detta?
Spikarna
Reijo Liljendahls Nadal Broline (V86-4) har visat ruggig kapacitet för klassen och vänder ut och in på kvällens motstånd, i sömnen!
Youana (V86-7) visade senast att hon är tillbaka i form och i mitt program står det SPETS OCH SLUT sedan länge.
A-hästarna
Store Pedro Bi (V86-2) fick inte rätt fäste senast, men på en bättre Solvallabana ikväll bör han kunna prestera på topp igen och då leder han länge. Rite On Win älskar också Solvalla och kommer göra bra lopp. Twigs Voici såg småpositiv ut i comebacken och lär vara ännu bättre nu. Pekka Korpis hästar älskar täta starter och från perfekt läge kan stoet absolut överraska.
Speed Hill (V86-6) är ruggigt fartfylld och det är alltid tryggt att hålla Örjan Kihlström i handen. Carpenter On Tor är bra för dagen, men riskerar svar invändigt den här gången och då blir det svettigare för Tony Wallin att lösa uppgiften. Panama As har smygform och passande läge.
Sciacallo O.M. (V86-8) gör intressant debut för "Jonte". Min känsla säger att det är vässat så det räcker och blir över. Önas Jocke gör alltid fina insatser och utamanar utan strul. Angelo Zaz är under utveckling och Diable d'Inverne kan springa "hur fort som helst" en bit.
Låset
Hobard (V86-3) kan öppna snabbt och har perfekt läge. Han ska ses med bäst vinstchans, men lika givet är det att även strecka högkapable Encore Zon. Fungerar Flemming Jensens häst är han utan tvekan bra nog att vinna det här loppet.
Övrigt
Kort distans och favoriterna från spår sju och åtta gör att jag istället tippas La Princess (V86-1). Alvena Take It och Radysin America är så klart jättebra hästar, men samtidigt givna att försöka fälla från sina svåra lägen. Alchemilla Rich är väldigt kvick i benen och med smygresa spurtar hon ner många.
Stayerloppet är öppet och det lopp jag tar med flest hästar i. Huge Star flög fram över upploppet senast och visade toppform. Hästen är även väldigt stark och har inget emot distansen. Fine Vivo Per Lei kan vara lite upp och ner, men har i alla fall kapacitet som räcker och blir över. Läget är perfekt och han sitter långt fram direkt. Speedy Sus är garanterad resa på innerspår och har några starka insatser bakom sig.
Systemet
Avd1. B 1,8,7,5 C 6,9
Avd2. A 3 B 9,4 C 2,6
Avd3. B 1,6
Avd4. B 7 Nadal Broline (3,5)
Avd5. B 15,11,1,12,3,8 C 13,4,7,9
Avd6. A 7 B 5,3 C 1,4
Avd7. B 2 Youana (7,3)
Avd8. A 10 B 3,7,8 C 9,2
Krav
Minst 1 A-häst - Max 1 C-häst
eller