Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-22, 08:25   #95
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Lite info kring Global Perfection: "– 10 Global Perfection kom upp i vagn i lördags på Åby och felade då till slut. Det var mycket synd då det var ett troligt andrapris som rök där. Hästen kändes i vart fall mycket bra och har tagit loppet och resan på helt rätt sätt. Han har gått med brodd bak i samtliga starter för mig och fram har han en tåsko så jag ändrar ingenting tills på lördag vad gäller det. Jag skulle tippa på att det kommer att vara tillåtet att köra barfota fram för de som önskar det på lördag då banveterinären har mer förtroende för tränarna där. Jag är ju själv hovslagare och trodde faktiskt att de skulle utlysa skotvång runt om vid senaste tävlingsdagen men det visade sig att det gick bra att tävla utan framskor då så det borde fungera igen så vida inte vädret riktigt ställer till det. Jag fortsätter annars med halvstängt huvudlag och rycktussar på Global Perfection då han fungerar bra så. Han visade i alla fall senast att han tål att gå en del i spåren sista varvet och jag tycker att han möter enklare motståndare nu dessutom. Berghs häst är väl den jag har lite respekt för men i övrigt ser det inte så farligt ut. Förhoppningsvis så kan jag gå med i rygg på den runt sista varvet och min häst är inte sämre häst mot häst. Han har ju redan vunnit ett V75-lopp och jag tror på bra chans att få vända upp och hämta ännu mer blommor här."

Källa: Travtipset.se
HÄRLIGT Monimaker.... $$$$
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat