Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-22, 17:27   #105
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Mycket surr om Tangen Didrik. Skötaren Tobias Eklöf säger att hästen blivit bättre och bättre efter varje start. Är benägen att köpa det. Vid senaste segern hamnade han i taskig rygg, som dessutom galopperade på bortre långsidan och Tangen drogs bakåt innan han kunde komma ut i andra spår. Tog sedan upp jakten på framförvarande och hade slagläge vid utgången av sista kurvan. Sedan satt ju Norberg och bara finåkte på en 27 tid. Lutar väl åt 26:a nu kan man tycka.

Jag har inte haft något att anmärka på hästen utom vid ett tillfälle och då blev jag besviken. Det var vid Lannen Siljes besök på Bergsåker.1200 meter från mål låg Alfie (Lars-erik Karlson) i andra spår med Tangen i rygg och Lannem Silje därefter. Norska kanonen blåste fältet på sista bortre och Alfie låg då tvåa i sista kurvan med Tangen fortfarande i rygg. Jag trodde att Bergh skulle knäppa Alfie lätt men hästen ville inte gå förbi utan Karlsson fick sträcka näven i luften i segergest (trots att han vara tvåa i mål med sin 169 oddsare). men Tangen Didrik har gjort 3 starter därefter och kanske det är så som Tobias säger och hästen kan vara ett spikförslag
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat