Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-22, 21:30   #21
alle

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Totomater är ett modernt påfund. På Hagstens Tobak gällde gröna "bongar" för vinnare och röda för plats. Minns när jag lassa in allt jag ägde och lite till på Crack Shot. Var ju max 100 kr som gällde så det blev 40 bongar. Det hade räckt med en lapp sa han bakom kassan och plita ner 100 X 40 med en kulspetspenna.

På Sundbyholm var det givetvis rivbongar som gällde. Sen blev det häst och vagn hem genom mörka skogar. Nu överdrev jag men bara lite.

Och allt djävla ringande på telefon med nummerskiva. Man slog och slog tills pekfingret började domna bort och blöda. Det kunde lätt vara upptaget en halvtimme i stöten. Så hade man lirat något ök i lopp åtta på Boden och så ÄNTLIGEN kom man fram. Lopp ett vanns av häst nr bla bla och på plats bla bla och så höll det på så där fram till lopp sju. Sen blev det tyst för loppet hade inte gått än. Då var det bara att börja om. Undrar hur många timmar man satt i veckan och bara lyssnade på upptagettoner?

Det tog många år innan dom började med att berätta hur många lopp som var körda innan dom lät svadan sätta igång. Var därför dom kunde lägga ner mentalsjukhusen för antalet vårdfall minskade drastiskt i samma veva.
låter som en riktigt härlig tid ändå. Bekymmerslöst trots att allt var krångligare!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat