Citat:
Ursprungligen postat av valla94
V6 kommer inledas med en SPIK i 8 Bear Glide. Är en bra sprinter som återkom senast efter nästan 2 månaders paus. Kördes till tät o höll ett bra tempo. Men blev nerspeedad precis på linjen av Yoga Brick som visat knallform på slutet. Går säkert framåt med loppet i kroppen. Nurmos o Kontio på valla är alltid farliga. Tror de körs tidigt mot täten o sen är loppet över! 7 Rufus SF över korta häcken måste få stora problem o hinna med som det sett ut. Agerar segt bakirån o härifrån riskerar han vingel. Mkt sårbar enligt mig. Visst är det en mkt bra häst men över 1640 får han visa innan jag tror på han. 4 Journey o Troels har vart en nästa gångare ett tag nu. Visat toppform på slutet o vart ute mot hårt motstånd. Visst är han tidig i loppet o den kanske bara vinner? Men Troels tillhör inte mina favo kuskar direkt ska sägas. Så jag tror att det än en gång blir fel för Truls o Journey.
Avd-1: Spik- 8 Bear Glide
|
Skriver under på att Rufus har en riktigt opassande uppgift och kommer nog bli helt ospelbar som det ser ut. Är bra, men förutsättningarna suger verkligen. Sätter Bear Glide först också, men tycker inte det är en spik. Paradise Beach kommer nog bli grymt spelvärd, det är ett riktigt dåligt lopp och presterar den samtidigt som de bästa får lite problem ska det inte mycket till för att lösa sig från det läget.