Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-23, 21:23   #81
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Angående V6...

När du bara spelar V6 då spelar du bara mot dem som är bra och spelar stort....

Jag som slutat spelat V6 (för jag får alltid 5 rätt), jag tävlar ju om 5 rättspotten och 4rättspotten mot Harryboysen och de som inte sitter och lusläser mm...

Rätt eller fel tänk?

Visst, vinner ju inte mycket om jag får 6 rätt..

Men tex som en dag som denna så ger V6 6250Kr och ett system på 1000kr utan V6 ger cirka 4000, så det blir ju inte 2.5 ggr så mýcket...

Visst det är ju segt den gången utdelningen blir 100.000, men skulle jag vinna 100.000 blir jag ändå så glad så jag skiter i om jag missar 150.000...

Sen känner jag mig inte så bra så jag kan spela enbart V6 och har inte råd med det, måste få in små vinster...

Rätt eller fel tänk?

Eller ja det är ju fel tänk, men iaf
Fel tänkt, det är i sexrättspotten alla jackpottpengar finns. Utöver det har du risken att det inte blir någon utdelning alls, mycket vanligt i 4-rättspotten. Du betalar in mycket pengar i fyrarättspotten utan att ha någon vidare chans att få något tillbaka.

Men du har rätt i en sak, du "möter" sämre spelare i extrapotterna.

Nej det blir aldrig 2,5ggr så mycket (förutom när det blir dubbeljackpott då), men det är det ju ingen som sagt heller, man måste räkna med sidopotterna.

Har man inte spelkassa som klarar svängningarna för V6 tycker jag ändå man ska välja det, och pausa om det blir tomt i börsen. Men det är ju tveksamt om man ska spela över sin kassa också, stor risk för dumma beslut och dåliga spel om man spelar för "scared money".

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat