Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-23, 23:04   #183
Voltstart

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Ett par skrällbud med motiveringar:

Avd V: Nr 10 Lina Liv. Min uppfattning är att hästen slår favoriten Nikita Broline senast om en kusk av Oskars kaliber börjar på att gunga redan i början av upploppet. Tänker du strecka favoriten, så tar du givetvis med Lina också! 4%

Avd VII: Nr 12 Liberty Face. Hästen har den typen av steg som gärna avgör upploppsdueller. Senast klev han förbi betydligt mer spelade 1 Jethro Tull "enkelt" över upploppet. 5%

Båda gillar skor runt om tillräckligt mycket för att kunna prestera bra lopp.

Avd VII: Nr 5 Obi Degato. Näst mest spelat på en häst jag tycker saknar skallen för att vinna mot V75-motståndare. Nu är det ju Norrland, men det känns ytterst tveksamt. En fin modell förvisso, men vid flera av loppen har hästen fått smörresor utan att kunna göra vidare vasst intryck till slut. Mot Hero Sjöhammar bet det förvisso okej, men loppet blev kört helt för hästen, så det var det minsta att begära. Jag tycker hästen måste vinna en riktig upploppsstrid innan den går att haussa.(Övrig motivering går att finna i tråden om Rommes tävlingar. Där går dessutom att finna länk till var Putte64 sitter å silar sand mellan tårna...)

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Icewinner (+12), hammering (+2)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat