Citat:
Ursprungligen postat av Billman
Nedan en lina till Fintoto som har genomgång på engelska av samtliga lopp och samtliga hästar, plus tips. Ovärderligt. Scrolla ner längs högra texten och ta del av det. Den finska ligger tidigare.
https://www.fintoto.fi/?x=C38tcGqfp8...bcJE1WelWNwO92
Björn Goop har en genomgång på sin hemsida, den är bra. Han nämner emellertid inte sin egen Tina de Citrus, men rankar henne tvåa!
At tänka på när det gäller PdA. Kanske svårare än man tror. Några axlplock.
Maven har gått på Lasix hemma i USA. Up and Quick har bara vunnit Grupp 1 lopp i deras egna femårskriterie. Han påminner om Raja Mirschi som också bara vann sina årgångslopp men aldrig vann när han mötte äldre eliten.
Texas Charm är en trashank som körs av en ung oerfaren kusk.
Att ett tioårigt sto som Roxanne Griff ska vinna är långsökt, senast en tioåring vann var Ourasi och han vann loppet 4 gånger.
Tiego d´Estang tränas och körs av Bigeon som trots en miljon starter aldrig varit i närheten av en riktig storseger.
Björn Goops facit i PdA är mer än bedrövligt. Pappa Olle däremot var tvåa med Grades Singing bakom fenomenet Ourasi!
|
Gud vad givande analys. Jag kan också såga hela PDA fältet om du vill, men nu är det ju vinnaren man ska hitta och inte vem som ska förlora.
Men jag litar på dig, lirar Olle Goop och hoppas på att han kommer in i sista stund och krossar dem! Jag menar, är man tvåa efter Ourasi!