Kan bara instämma med er andra. Första känslan är att det ser ut att bli rena favoritparaden trots det långa upploppet :(
Förutom att det är starka favoriter ser det ut att vara en klassblandning i flera av loppen som man sällan skådat på V75... Men när man pluggat på omgången ordentligt kanske man har en annan uppfattning, men jag tror tyvärr inte det. Men kanske att lärlingsloppet och stoloppet kan göra att det händer oväntade saker??
1. Tvärtemot de flesta omgångar inleds V75 denna gång med det ett öppet lopp, många hyfsade och jämna hästar och ett roligt spellopp. Men den klara första hästen känns i nuläget som Tillmans dam från elfte!
2. Lärlingslopp - Även detta loppet kanske man kan hoppas på att det inte behöver bli favoritseger. Min första häst vid första anblicken blir KHK Boko som var smällfin på Jägers senast. Känns som denna häst utvecklas på ett bra sätt för varje start också.
3. Extremt låst på 3 &4 - många klasser bättre än övriga för dagen. Och behöver Food Money tävla med skorna är Montgomery oslagbar.
4. Fossens Bonus som för övrigt ser ut som en taggad tiger, med en gång som jag knappt sett någon annan häst ha, bör väl bli 70-80% på strecken. Som den såg ut näst senast i travet finns inga funderingar hur långt denna häst kommer gå.. Yttersta eliten definitivt.
Senast var den också fin men inte lika perfekt i gången, men vann ju busenkelt ändå. Denna gång sitter den i tät omgående och kan såklart inte torska.
5. Stoloppet - Första känslan var att 7,9,13 kan bli underspelade. Ingen koll på hur bra 3:an är? stora favoriter blir väl 11 & 15 som kanske visar sig hårdast trots bakspåren. Men Roxy kommer väl ligga tvärsist efter starten har gått och loppet är ju bara 2140 och det den visade på Åby i torsdags sa ju nada. Öppet?
6. 2,3,4,8,9 vänd blad.. Om Örbäckens har hittat formen som den hade för ca 1 år sedan så får dom andra det svettigt. Inte alls omöjligt att den kommer vara riktigt stark efter sitt Vincennes äventyr.
7. Raggamuffin känns som en kanon som har segrat varje gång på slutet i överlägsen stil. Haft mardrömsspår 2 ggr på raken då han är trög ut bakom bilen. Nu med spår 2. Borde vara stenklar. Gillar ändå Diggers Elias med Stenströmmer/Goop. Men här räcker dom nog bara till andraplatsen. Bra tvilling kanske?!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|