[QUOTE=Amadeus;403337]
Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze
Japp, det är inte att man fäller en favorit för en andra/tredje handare som ger hög utdelning. Det är de rejäla kantbollarna som man måste hitta.
Visst en rejäl kantboll där största favoriten finns är ju perfekt. Men allt bygger på sannolikhet. Du måste "vårda" ditt system och spela klokt. Att spela för att bli "ensam" på sju rätt hela tiden innebär i längden att du troligen får överlämna den strategin till nästakommande generationer i många led  .[/QUOTE
Bara för jag lirar för 7 rätt o lirar mot så stora favoriter så betyder det inte att jag ändå sätter 7an, i ons som exempel så hade jag 6 rätt efter 6 avd men missar i de 2 sista samt igår hade jag 5 rätt inför sista men missa där med o den v64 omgången gav fina cash. Så riktigt möra är man på stora pengar vilket jag inte hade varit så ofta om jag inte gått emot de största favoriterna. Det är iaf mitt spelsätt
|
Jag säger inte att man inte sätter sjuan, allt bygger på sannolikhet. Ju mer du spelar mot sannolikheten desto mer sällan sätter du sjuan.