Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff
Intressant angående Sander Esterel. Jag kan verkligen inte hålla med dig där, tycker inte den förtjänar att sättas i samma grupp som 5, 9, 10, 11. Kan inte tänka mig något scenario där den håller undan på Axevallas långa upplopp med tanke på vad den har visat på sistone och det troliga barfotaförbudet. Jag gissar på ett loppscenario med Sander i ledningen efter 500, sedan utvändig från favoriten och soppatorsk lagom till sista sväng.
Jag är dock enig om Network Broline. Sveper många till slut om kusken hamnar rätt på det. Spikade senast till låg procent i svårlöst lopp och funderar på att kopiera upplägget imorgon.
En annan som jag gillar är 12 Journey i den avslutande avdelningen. På Östersund för tre starter sedan sprack jag på V7 när Troels insisterade på att köra invändigt och ge hästen rygglopp. Såg tokladdad ut mellan häster över mållinjen då. Långlopp nu och det ser att kunna bli hårt tempo längs vägen, då kan Troels defensiva körstil faktiskt passa bra sålänge han hittar ut när upploppet nalkas.
|
Ja, håller med om
Journey. Den är bra, men det var längesedan. Senast sade inte så mycket då loppet var kasst. Bra spelvärde på grundkapabel kuse. Spurtstyrka de luxe i grunden.
Du har nog missat mitt tidigare inlägg i ärendet, jag dissar formen på Sander E. Tyckte dock den var riktigt fin när toppformen var på plats. Den häst jag ofta blir besviken på själv är "KHK". Haft med den på systemen ofta under åren. Farlig i klassen, men vill ogärna lyckas vinna eller kommer lätt på vingel.
Nä Asterix är längst kommen för mig, sedan tror jag 10 eller kanske 11 är hästarna som kan nå längst på sikt.
_______
Silver e kasst denna gång!
Caliber gick bra med skor till slut mot helt andra hästar näst senast. Kollade just de senaste starterna i arkivet. En av få jag vill testa i racet. Kommit med en del vassa spurter inom V75. Hästen tror jag är rejält gynnad av det långa upploppet. Det brukar ta lite tid innan hästen rätat upp sig och kommer upp i full fart. Ibland är han mest bara kass! Precis som hela Freddes stall verkar absoluta zenit ligga nåt år tillbaka för tillfället, men formen verkar okej. Jag testar till 5%.