Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Jag gillar inte kuskar som underpresterar med bra material. Han har säkert rutin och kunnande men när man börjar vara uppe i 40+ uppsittningar på v75 utan en enda seger så ringer varningsklockorna hos mig. Lär väl knappast vara första lärlingsloppet han kör på v75 denna gång? Med tanke på vem som är hans arbetsgivare så lär det knappast ha varit fel hästar alla dessa 40+ gånger?
Ja då vill det till att nån sätter sig i dödens och kör mot Mercan. Ser du någon i detta sällskap som har häst med kapacitet och form att göra det? Det gör inte jag i alla fall. Erik lyckas säkert undvika dödens eftersom han är en skicklig kusk, men jag tror inte det hjälper om ingen sätter tempo på tillställningen.
|
Jag vet inte vilka 40+ starter det är du refererar till men Frank Nilsson vinner mycket travlopp. Klart att alla bildar sin egen uppfattning om kuskar, och jag säger inte att han är en toppkusk på något sätt, men i ett lärlingslopp med ett gäng okända kuskar är han ett kuskplus i min bok iallafall.
Det kan nog bli Food Money som sätter tempo på tillställningen av egen maskin. Johnny Takter kommer högst troligt försöka svara upp ledningen med tanke på att han kör en betrodd häst (och att det är Johnny förstås), Food Money tar sig förbi men risk för att den blir het och drar iväg. Oavsett är det en tveksam favorit i gulddivisionen, kan räcka om den får fuska bort loppet helt men andra hästar har visat mer.