Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-31, 22:25   #20
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
OnT: Det är tragiskt att detaljerna i det nya avtalet som behandlar "brutto-beräkningarna" inte blir offentliga.

Jag är av den bestämda åsikten att avtal med andra spelbolag som inte tål offentlighetens ljus inte är värda att existera!

Om det hade varit ATG's "egna pengar" som man hade förhandlat om så hade jag kunnat acceptera ett visst mått av hemlighetsfullhet. Men eftersom det med stor majoritet handlar om svenska spelares pengar som man "leker med" så är det helt oacceptabelt.
ATG vill ha det hemligt tills de förhandlat klart med sina övriga internationella partners. När diverse årsredovisningar publiceras nästa år så kommer ju uppgifterna ändå att bli publika.

Vad jag tror att man har gjort är någon slags infasning. Både Norges och Finlands budgetar låg färdiga, och därför har måhända ATG gått med på någon slags trappsteg där man successivt får betala mer och mer. Det verkar också som att Hasse slagit i dem att de kan hämta hem pengarna genom att synka sitt tävlingsprogram med Sveriges.

Det viktiga är väl dock att det gick att rubba modellerna som legat fast i rätt så många år. Det kommer leda till att den som arrangerar spelvänliga tävlingar med god sport kan få vettigt betalt för det.