Citat:
Ursprungligen postat av KP
Oddsen ändrades faktiskt hos bet365 till 1.60 - 2.20 före spelstopp.
Eftersom när public ser att man kan få samma odds eller bättre som h2h än som vinnare så hugger de och trycker ned oddset. En trav-h2h marknad är liten och det krävs inte många kronor för att svänga den.
Därför undrade jag varför du trodde att oddset skulle sänkas på underdogen. Marknaden var som gjord för att h2hoddset skulle stiga för motpartern då den inte alls speglade streckprocenten/vinnarspelet/vad den stora massan spelade.
Lägg därtill även de faktum att Snoken och andra väggtidningstips (förutom Tipskungen som faktiskt spikade Min Narkissos) spikade MT så fick den hästen ytterliggare fler streckprocent på sig.
Nu är du bättre än genomsnittsspelaren och följer inte strömmen utan hittar egna vinnare. Känns verkligen som att du skulle kunna maximera dina vinster mer med tanke på din träff%.
Var du däremot tvungen att spela tidigt pga tidsbrist etc så är du ursäktad 
|
Nu hänger jag med på resonemanget, och det låter ju vettigt. Man borde nog ta med tipsen lite mer i beräkningarna när man värderar och bedömer oddssvängningar helt enkelt, rent krasst så var det var det väl de som gjorde Åkes häst till favorit, möjligen i kombination med den aldrig nära nog aldrig avtagande Åke-hypen.
Är Snoken den tipstjänst som rycker med största delen av spelarkollektivet på sina idéer enligt dina erfarenheter?