Citat:
Ursprungligen postat av Lillis
Enligt Richard Hansson så har ATG med Skarplöth i spetsen planer på att senarelägga V75 med 2 timmar. V75-1 skulle alltså gå 16:30.
Hansson kunde inte få bekräftat från Skarplöth, men jag tror nog att den gode Hansson har rätt.
Vad tycker vi om det?
Personligen så tycker jag att det är helt åt helvete!! Kommer på sikt betyda att även V75-dagarna blir trista obefolkade tillställningar. Som det är nu så kan du ju faktiskt åka ut till valla, se V75 men ända ha resten av lördagskvällen fri.
Men det är väl spel 24/7 som är meningen, funkar väl bra med bredd-V75-Odense-Australien på en lördag..............
|
Nej, så får de inte göra!!!
Det är redan i senaste laget när sista loppet körs framemot 17 på eftermiddagen. Grejen med V75 har ju varit att det körs när det är dagsljus mesta delen av året. Det har varit trevligt att samlas på banan hela familjen och träffa andra som man inte sett på länge. Och man har ändå kunnat komma hem i rimlig tid. När det inte körs på hemmabanan har man kunnat handla, städa och pyssla i trädgården på förmiddagen, slappat med V75 på eftermiddagen och så ändå haft lördagskvällen fri för att gå på bio, besöka krogen, vara bortbjudna på middag eller kanske ha en skön TV/grillkväll hemma. Jag tror det finns rätt många spelmiljoner att förlora på att lägga det senare. Snarare fick de köra första avdelningen redan 14:00 istället. Den där långa pausen mellan V4 och V75 är lite för lång. (Flytta fram V4 fungerar också)