Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-05, 11:39   #291
Milsson

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 1376
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Eller så tränar man upp ett djur exempelvis en bläckfisk som väljer hästar åt en. Skämt o sido vikten av värmningar är bara en myt.
Det kan så vara. Ofta så finns det hästar som är stirriga men har fördelaktiga odds. Kan man då välja när man skall spela och när man INTE skall spela tycker jag är nog så viktigt.
Som indexfonder, klarar man av att ligga likvid vid ner gång så behöver man inte pressa ur den sista droppen % avkastning genom konstiga fonder.
Men att pricka toppar och dalar där lär vara svårare än att heja in en krake i mål!
Jag skulle aldrig spela i blindo på en häst bara för att den gjorde en bra värmning. Däremot skulle jag avstå spel på en häst som jag tycker gör en skitvärmning.* Får man in en stor volym V/P spel så tror, iaf jag, att en av nycklarna ligger däri.

Har jag fel?

*Uttrycket dålig värmning är för mig ett dåligt begrepp men vedertaget. Alla tränare har sin egen idé om hur deras hästar skall värmas och det gör det hela väldigt komplicerat att få information ifrån. Speciellt om man skall försöka klura ut vilken form hästen är i.
Det känns som man måste vara väldigt insatt i individen för att det skall vara enkelt.
Men att se när en häst är uppenbart stressad eller inte får till travet är enklare.

Jag är absolut inte "travkunnig" men jag har ställt frågor här och gjort en revidering i mitt tänkande om värmningar som jag tycker verkar sund. För någon som inte är inne i "travcirkusen".
Milsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat