Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-05, 12:12   #292
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Eftersom du bemödade mitt tramsiga inlägg så pass trevligt så ska jag försöka ge ett någorlunda seriöst svar tillbaka även om det är svårt att skriva längre texter från mobilen. Värmningar är helt klar något som folk har delade åsikter om och beroende på vem du frågar så kommer du få olika svar om hur viktigt det är. Min åsikt är att det generellt läggs alldeles för mycket vikt vid hästars värmningar bland spelare. Övertygad om att för åtminstone 95% av spelarkåren har det en klart negativ inverkan på deras RoI. För dessa hade det helt enkelt varit mer profitabelt att helt bortse från värmningar. Det är alldeles för många variabler som ska vägas mot varandra och sedan ska bedömas mot de arbete man redan gjort att de flesta tappar bort sig på vägen. Dessutom som du säger är hästarna egna individer som värmer olika bra/dåligt och där en bra/dålig värmning kan betyda helt olika saker. De flesta hästarna vet också när det är på allvar och inte, vilket också kan ändra beteendet helt från värmning till lopp. Ett exempel på problemet är: hur värderar man en "dålig" värmning på en häst där man sedan plockar skor, drar på helstängt huvudlag och en bike till loppet? Det kanske finns någon där ute som lyckas bemästra det där helt perfekt men även då är jag tveksam till om det är värt tiden. Tid som man annars kunnat lagt på att förbereda sig bättre istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+5), SO (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-05 klockan 12:29.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat