Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-06, 16:23   #13
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns nog tillräckligt med intresserade för att fylla restauranger och diverse iordningställda uteplatser med högre biljettpriser. Frågan är väl hur trångt det blir på resten av ytan? Jag tror att de aviserade prishöjningarna inte gör så mycket, folk kommer ändå.

Stora grejen är väl att det i år krockar med Stockholm Maraton, så det lär bli svårt att hitta hotell och liknande för vettiga priser till dem som kommer utifrån.

Deltagande hästar lugnar jag mig lite med. Timoko som titelförsvarare och Up and Quick som vinnare av PdA är väl rätt så klara att man vill se, men i övrigt vill jag se form och prestationer.
Inträdet är inte i närheten av så högt att jag avstår Elitloppsbesök.

Något som påverkar MYCKET mer är att det inte krockar med andra stora evenemang som t ex Stockholm Maraton.

En annan detalj som framförallt påverkar andelen "tillresta besökare" är hur sent på dagen finalen avgörs. De senaste åren har den tenderat att ligga allt senare på eftermiddagen. Om man bor i Stockholm med omnejd så är detta en "icke-fråga". Men för dem som ska ta hem och har längre att åka så är det absolut en faktor som avgör om man åker eller inte. Solvalla är helt kallsinniga till det här argumentet. Men nog tusan är den stor del av charmen med Elitloppet att det kommer mycket folk "utifrån" som håller på "sina hästar". Snacket om att senarelägga tävlingar ger mig kalla kårar. I en del fall är det ju det exakt omvända som är det rätta.

Just detta har en stor del i att stämningen inte längre är vad den en gång var.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-06 klockan 16:25.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat