Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-06, 22:30   #143
Om_sommaren

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det stämmer att han fått bra lopp, jag säger egentligen inget om vinstchansen bara att det är konstigt att en häst med en så bra och (om man så vill) smickrande rad inte är favorit. Om vi ändå ska gå in på lite värdering så tycker jag man gör det väldigt enkelt för sig att räkna ut Västerbo som en spets och slut-häst och bara spika. Ganska troligt loppscenario men lååångtifrån så säker som en spetsstrid kan vara på förhand. Art On Line har ju som sagt fått flera fina resor vid vinsterna också, och det kan ju verka mycket uppbyggande för hästen. Han är nog rustad för att köras hårt nu och jag tror inte Takter kör så där förnuftigt försiktigt här som han gjorde i förra loppet!

Några reflektioner till efter fem minuter med hela omgången:

Calvin Borel som enligt min värdering har störst vinstchans i hela omgången är bara fjärde största favorit

Winmecredit bortglömd igen...

Stepping bara 8%? Får inte Stefan lov att köra med hästen den här gången heller? Vi får väl se om han vill vinna lopp eller inte...

Flera i lärlingsloppet på tillägg är hårt spelade. Har svårt att se någon av dem rå på starthästarna som står tokbra inne, och om någon på tillägg ska vinna så är det fan så mycket jämnare än streckningen. Aroma Grim och Geisha sund mycket mindre streckade än två andra på tillägg, kan inte vara något annat än fördomar mot kvinnliga kuskar som gör det. De där två är ju riktigt duktiga dessutom! Men jag tror som sagt att starthästarna gör upp om det.

Super Otto i sitt livs form defilerar hem ett V86-lopp och 5%? Pave The Way 1% från det läget? Visst han var knappt godkänd när han vann V75 sist med ett nödrop men är ju bättre än så och kuskändringen är väl bara ett skenbart minustecken.

4% på I Am Dynamite med det läget och kuskstärkningen är bara fel! Har svårt att se tilläggen käka upp dem här också för övrigt, men kanske mer troligt än i lärlingsloppet för det är väl lite halvskralt där framme.

God tur(?)!
västerbo öppnar kanon från spår långt ut o laddar ingves så är det ingen som kan/vill ta emot. Hästen såg dunderfin ut både i värmning o lopp sist. Art on line startar vecka, vecka o jag tror takter är inne på ett snällt lopp igen.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat