Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren
Att kuskarna bli så mycke hetare vet jag inte om jag håller med om. tycker det händer för lite ändå. Visst , viktigt att kolla värmning så han är lugn o ser bra ut västerbo. Gör han det så blåser han till spets o vinner lätt
|
Så sent som i december vek han ner sig. Faktum är att när jag kör racen i arkivet han gjort sedan då han tog 3 segrar i följd måste jag säga att insatserna är väldigt blandade. Det var när han fick pisk av Youana han var heroisk, men lik väl förlorade hästen.
Får han bestämma som sist utan att bruka krafter och banan passar honom, så går det ju inte att plocka någonting. Där snackar vi avslutning! Hästen
kan verkligen flytta på sig. När han får tampas stora delar av loppet verkar han mer sårbar.
Sista loppet var ju ett ickelopp och svagt fält, faktiskt.
Det är när mjölksyran trycker på som det gäller att ha truddelutten kvar i påkarna.
Jämförelsen mellan Harry Haythrow och Knows Nothing är väl en bra liknelse på den saken?
I ett travforum gillar jag att leta svagheter hos favoriterna. Det ska bli intressant att se hur det går.
14 Jaguar Broline vinner sista lätt. Jösses vad bra hästen varit vid några starter på slutet. Dessutom går hästen på alla distanser med full fart till slut oavsett.