Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
En frisk Västerbo som upprepar sina bästa avslutningar ifrån spets går ej att slå, så enkelt är det nog.
Kolla om senaste upploppet ifall den saken oroar dig. Analysen känns helrätt och någonstans ska ju spikarna hamras in.
Har du analyserat fram nån mindre spelad vinnare? Skriv då gärna ner den, så går jag in å läser i god tid innan spelstopp.
Denna vecka får nog Samuel Rehn svårare att bärga hem ett förstapris, eller hur? 
|
Hehe, nja inte direkt.
Jag ligger lite efter, men lär väl sitta hela natten kan jag tro.
Calvin vinner såklart felfri, men 2 galopper i Frankrike + framförallt resan dit och hem och nu har han ju trots allt bara gjort 2 lopp i rad utan att krångla så den vill vi gardera.
Jag tror Quick Fix kommer ha en bra chans i loppet om CB kommer bort då han borde komma igenom bra bakom Young Farmer och kanske även får överta ledningen.
Raymond Palema tror jag har skaplig spetschans i 4:e och blir farlig då. Jag tror Springover kan spetsa om han laddas, men det verkar inte så, annars har han chansen där också.
I 5:e tror jag ganska mycket på Radysin America och Stylish Hanover. De har ju mött Your Highness, Canaka, Jumble ås, Youana hela året, medan Alvena har mött Pippi, Jetset etc
Spåret lurigt för Radysin dock och Stylish vinner inte ihjäl sig
Twigs Voici med Hansen är ett underskattat ekipage där oxå.
I sista har jag känsla för Linus Wibb som var riktigt bra senast. Nära till galopp och antagligen för kort distans nu, men han gick ett jobbigt slutvarv och drog fram Tomorrowland och Candor Hall i 3:e och höll bra. 20 meter mindre tillgodo på Tomorrowland nu, men å andra sidan ett varv mindre för den att ta in dom. Fast med starten han gjorde senast var de ju nästan på lika start ändå