Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-07, 14:56   #32
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Har väl inget direkt att tillföra. Om det beror på det som TS skriver alternativt seg uppdatering från Atg låter jag vara osagt. Men detta har jag konstaterat idag iaf:

Lopp 1: I Saw You håller spets från innern, efter ca 150 m sänks oddset från 3.10 till 2.10.

Lopp 3: Leif kastar sig i galopp direkt när bilen släpper. Efter ca 150 m höjs oddset på Leif från 2.10 till 2.30 samtidigt som oddset på största motbudet Sciacallo O.M sänks från 2.40 till 2.0.

Att vi ser oddsförändringar under loppets gång är ett fenomen som funnits länge, men visst kan man tycka att det blir lite "skumt" när det sker på som i dessa 2 fall de egentliga motbuden i respektive lopp...Med tanke på omsättningen samt oddssänkningarna på respektive hästar är det ju dessutom relativt tunga vinnarspel som kommer in & inte några hundralapp här & var.
Kollar du oddsförändringar ser du både såna här och åt andra hållet överallt såklart, precis som atgs undersökning säger.

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Jag har inte grundligt testat detta utan bara testat i 2-3 lopp varav det senaste var när fashion diva tog spets då kollade jag inte ens utan slängde in en hundring som gick igenom när jag hörde att hon tagit spets. Jag har ingen aning om detta går att göra i varje autostartlopp eller bara vissa jag har inget intresse av att testa när folk skriker troll heller. Jag noterade detta först när asen limiterade mig till 100 kronors bet på deras fasta odds.

Hatten har inte hört av sig så jag skickar sidan till putte64 och robfri så kanske någon av dem vill sitta och testa och kan bekräfta att det inte är något jävla trolleri.

Till alla andra som skickar PM och vill försöka tjäna kosing så nej jag ger er inte sidan då jag tycker detta är fel och dåligt som fan av ATG men den är inte svår att hitta och om robfri eller putte vill lämna ut den så kan ni messa dom istället.
Klart att det inte är bra om det finns luckor i spelsäkerheten. Men problemet är nog inte stort och lär vara begränsat till enstaka lopp man spelar på via utländska samarbetspartners (där man blir limiterad om man börjar vinna så det är någorlunda självsanerande). Självklart är det svårt att garantera millimeterprecisionen för alla processer som är inblandade i att någon ska lägga vad genom tredje part och slussas in i potten. Även om man gör inspektioner och stickprov för att säkerställa säkerheten kan det nog glappa.

ATGs egna processer litar jag på att de har stenkoll på numera faktiskt, även om det även här finns någon promilles risk att det kan strula om flera grejer slutar fungera samtidigt.

Tycker de borde lägga spelstoppet i samband med klartsignalen och att startbilen börjar rulla istället så vi får en ännu bättre säkerhet. Ser ingen anledning att inte göra den ändringen faktiskt. Kortsiktigt tappar man nog liiiite omsättning på spel som inte hinner läggas, men spelarna kommer snabbt anpassa sig och ha bättre framförhållning så de hinner lägga sina vad.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat