Citat:
Ursprungligen postat av softpojk
Dagens bästa spik är i mina ögon i V64-5 i Hippie. Trots bricka åtta.
|
Är helt o hållet inne på samma spår!! "Nyckeln" till loppet är förstås som i de flesta lopp av denna karaktär,
STARTEN! Framförallt menar jag på att de flesta spelarna tycks överskatta startsnabbheten hos betrodde 5 Min Finish som inte alls är den startblixt många tycks ha fått för sig...
Vid starten/segern i Tyskland den 1 November blåste hon till front från bricka 7 bakom bilen (i händerna på Kornelius Kluth) för att sedan släppa till hästen som var favoritspelad, och sedan enkelt speeda ned den när luckan kom... Faktum är att det INTE finns några direkta startsnabba innanför!! (Möjligen stallkamraten 1 Alfayette Aggerup) men den lär knappast bråka och INGET SNACK om att Lövet lär ladda, läget till trots!
Det var verkligen maffiga intryck på henne vid de två starterna på Jägers, 29/11 samt 17/12!! Vid första starten var hon bra som klar tvåa bakom Shogun D.K och därefter sände "Lövet" fram direkt via 3-spår fram till dödens för att kort före mål plocka ned ledaren via 12,8/1000 m...
Hon blev efter dessa insatser favoritspelad på V75 i sin senaste start där hon sedan var sämre och galopperade som slagen 300 kvar efter ett tungt lopp i dödens...
Tvärtom vad många tror, är jag inne på att 1 dryg månads pust bara gjort henne gott, och
HÄRLIGT att höra att de inkompetenta pajaserna på Aftonslaskan lämnar avslag

. Nu är det RÄTT DISTANS och har jag också rätt i min spetsteori att hon sitter i spets lagom tills ur första sväng får övriga leta duktigt..
Mycket spelvärd på såväl V6 samt DD som det ser ut nu!!