Citat:
Ursprungligen postat av Solo
Jo, de FUSKAR. De bryter mot uppsatta regler och borde stängas av, men de klarar sig undan p.g.a. ATG sannolikt har högt uppsatta tjänstemän som vunnit/vinner på att ex Paribet finns som en aktör.
Enligt mina källor är det dessutom inte orimligt att anta att stora ägare till utländska spelbolag är med på både ett och två hörn.
Det de fuskar med är 1) Rakeback 2) Följer inte ATG:s regler för systembegränsningar
Båda dessa punkter är direkt avgörande för deras garanterade vinster. Den dagen då rakeback försvinner är det flera typer av robotspel, framförallt till omgångar utan jackpot, som är ointressanta ur ett investeringsperspektiv.
Systemgränserna ska upprätthållas av ATG:s partner, men här görs inte jobbet. Detta är iof mycket svårt att kontrollera då det inte är speciellt svårt som du vet att skriva en liten programsnutt som delar upp inlämningsfil i många olika filer och lämnar in från olika konton. Detta kan göras sofistikerat för att undvika upptäckt. Men det är likt förbannat olagligt enligt de uppdaterade "robotregler" ATG fick igenom.
Båda dessa förfaranden är OLAGLIGA enligt regelverket och det är otroligt att det får fortsätta. Sen är de skickliga på olika sätt, men jag har själv simulerat de senaste två årens V75 med mina vinstchanser och det är storleken på den olagliga rakebacken som avgör svårighetsgraden att gå med vinst.
Sen är frågan om datorkraft överdriven. Det räcker gott och väl med en modern hemdator om du har rätt program installerat och tillgång till rätt data.
SÅ fusk i den bemärkelsen att många robotspelare bryter mot ATG-regler är det tyvärr.
|
Jag testade att göra ett "robotsystem" till Bodens V64 i söndags med följande villkor:
- Ram på ca 1 miljon rader reducerat till ca 200 000 rader (ABCD utifrån statistik om antal favoritsegrar etc.)
- V6 på utdelning under 100 000
- Målvinst på 1 miljon
Det hade kostat 865 000 och gett 978 000, och jag tror att det skulle vara möjligt att gå plus även via ATG utan rakeback. Problemet visade sig dock vara ett helt annat, det blev 327 kupongfiler (hade blivit 7 med de gamla reglerna), och man måste vara ett ganska stort gäng för att kringgå ATGs systembegränsningar med de förutsättningarna... ;-)
Det behövs heller inte speciellt mycket datorkraft. Detta tog ca 30 sekunder på en några år gammal PC.