Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-10, 15:15   #17
clarund

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Intressant att du tar upp myterna. När det är något vissa själva inte förstår ("robotspel") så "måste" det ju vara spelsyndikat, superdatorer, statistikprofessorer och stjärnprogrammerare inblandade... ;-) Högst mänskligt dock, det är ju jobbigt att känna sig korkad...

Som jag ser det behövs fyra saker för att kunna spela så här:
1. Nån som kan trav
2. Nån som kan programmering
3. En stor påse pengar
4. Möjlighet att kringgå systembegränsningarna

Själv uppfyller jag bara punkt 2 ovan, men det finns ju inget som säger att en ensam person med rätt kompetens och kontakter inte skulle kunna ligga bakom den här typen av spel.
Vi har ju redan läst artiklarna om Jorma, "Robotspelaren" med connections till spelbranschen, i deras gäng finns travkunskapen, och även punkt 2 och 3, punkt 4 vill jag inte spekulera om, det gär andra så bra.

Edit: Sen behöver man inte blanda äpplen o päron o göra mos av dem, "äkta" robotspel, dvs program som agerar likt de automathandelprogram som finns i aktiemarknaden, kallat "teknisk analys" (av oddsen, och som hittar spelmönster i detta) existerar oxå och någon superdator är inte nödvändig 2015 .

Sen finns faktiskt en tredje grundtyp av "Robotspel", det spelsätt som baserar sig på statistik. Det har en liten men relativt säker edge.

Alla tre använder spelteori, dvs den gren av matematiken som mer eller mindre förfinad bör finnas i alla spelares arsenal men som många travspelare gör sitt bästa för att ignorera, så även ATG när man skapar Jackpots och sedan försöker reglera med diverse krystade bestämmelser.

Jag och min spelkompis blev varnade för "Robotspel" i samband med att ATG införde de bestämmelser som gäller oss vanliga dödliga när vi spelar via ATG, det känns lite sisådär att bli satt under lupp pga 2400 enkelrader V8 á 600 kr kostnad och hotad att inte få ut vinsten om det "upprepas". Kompisen kände sig hedrad medan jag själv är måttligt road. Vi har mer eller mindre lagt ned hobbyspelandet för förutom att det oavsett metod är svårt att vinna med små insatser så vill man ju gärna vara säker på att få ut vinsten.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2015-02-10 klockan 16:52.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat