Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-10, 22:41   #22
hatten1

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Samtliga utomnordiska samarbetspartners har 30 dagars kredit,därefter avräknas vinsterna från omsättningen och mellanskillnaden betalas åt något håll.
Detta är klarlagt efter utredningen från Östersundsgate i höstas, även om det inte är officiellt (tror jag)

Detta medför att just PARIBET som spelat hela 2014, ,men först i november öppnade upp en sajt som var möjlig att bli medlem i, sålunda spelat med kredit.

Vilket i sig är förbjudet för privatpersoner, och även ett företag utan kundstock måste anses vara en juridisk person, och sålunda också vara förbjuden att spela på kredit.

Man kan också ifrågasätta att inte en utredning görs från Lotteriinspektionen gällande risken för pengatvätt samt finansiering av terrorism när det gäller Paribet, som uppenbarligen inte haft någon kundstock!

En ytterligare allvarlig aspekt är kreditrisken som ATG tar, vilket Östersundsgate satte på sin spets, där ATG kunde blivit tvungen att utbetala 19 miljoner minus skatt a 20%, dvs 16.2 miljoner till de 70 000 som spelats plats utöver Churchill Downes spelet.

Förövrigt noterade jag att Churchill Downes inte längre har avtal med ATG, om detta beror på Östersundsgate eller att nya avtalet inte var tillräckligt givmilt för att erbjuda rejkbackmöjligheter låter jag vara osagt.

Förövrigt var även Twinspire samt EWS Watch and Wager också avslutade samarbeten, sistnämda bolaget såldes för 100 000$ kort innan avtal ingicks med ATG.

Jag har haft en lång brevväxling med Lotteriinspektionen gällande PARIBET, men det ger inte intryck av att vara något som de tänker utreda, vilket gör att man för stänga ner bolaget på något annat sätt dessvärre.

Senast redigerad av hatten1 den 2015-02-10 klockan 22:43.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat