Citat:
Ursprungligen postat av Helge
Dom har ett för mig perfekt upplägg. De matas på info från 14:00 med finfina intervjuer (bäst på marknaden, info som inte når stora massan, guld värt), lite tankar i förtid samt statistik.
När spelen, ranken släpps, är alla skobalanser klara och de slipper chansa på hur hästarna ska gå.
Toppen upplägg, med en levande sida hela vägen till 18:00.
Att de skulle kopiera övriga tjänster är bara larvigt hahaha
Du sitter och gissar hör jag för fulla muggar.
Till sist Alltid netto som redovisas.
|
Jo, det finns avarter i samtliga säljsajters redovisning, så det är egentligen inte mycket att orda om.
Jag bara undrade. Ingen fullt frisk spelare lämnar in samtliga de där smått intill identiska systemen, vore förvånande!
Fast spelvärde får maxad effekt när de basunerar ut sitt budskap. Idag kan de skryta med över 20000 i vinst, icke småpotatis! De andra säljsajterna har ju bara sopat in 2,5ggr 6 rätt. (
Sedan vet jag om att TT med sitt upplägg kan vinna flera ggr till om båda utgångarna sitter...)
Det ska dock sägas att för en insatt travtittare, som följer med vad som händer i loppen på Jägers med omnejd, så var omgången oerhört enkel i grunden. Sedan gäller det ju att välja rätt upplägg på systemet, gå för låg utdelning eller spela stort med "feg stomme".
Det är ingen slump att i stort sett samtliga säljsajter, Travnet och "dagens drag" på aftonbladet kommit fram till samma slutsats/hästar. Ibland blir det enkelt i efterhand och alla kan sträcka på sig. Skönt för dem!
I: Conrads kuse är ju en klasshäst i grunden och med nedåtform på 3 och överspelad 1 är det ju självklart hur du som säljsajt borde ranka...
II: De flesta gick på ny regi, men det gick inget vidare. Ett svårlöst lopp, där jag själv kände lite gillande för 12:an utan att ha större tro. De andra var usla nog och O.boy stark tillräckligt! (Måste bara nämna det när jag nu drog till med den här på forumet, dessutom med viss humor kopplat till kommentaren, eller hur
Peps?)
III: Tacksamt när enda hästen som visat uppåtform i arkivet blir den som vinner. Homerun hade, efter lång formsvacka, både passade form och motstånd samtidigt. När motbuden kör bort sig helt med gunga blir det enkelt.
Såklart att det inte är en slump när alla sajters personal sett samma sak.
IV: Varför spela emot på senaste intrycket hos megafavven? Ingår det i säljsajternas upplägg att mitt i veckan så
måste det "dribblas" med största mest givna spikarna?
V: Jockes var rätt självklar mot helt rätt motstånd och som begränsat tippad. Hur den har fart gick vi ju igenom här på $harps inför senaste vinsten.
När Jocke dessutom säger rakt ut att han tror på bra chans, hur svårt blir det för sajterna att lyckas lägga tid på den individen i arkivet då? Klart de får upp ögonen på den! Når banans större tränare uttalar sig lyssnar dessa garanterat!
VI: Ja, dansken kändes som en av flera med tanke på läge och såklart vinsten på samma bana nyligen.