Ämne: ATG varnar
Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-12, 18:52   #50
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Värt att notera är att de nya avtalen som tar partners spelares netto-vinst/-förlust i beaktande vid beräkning av provisionen inte är ett dugg bättre än de gamla avtalen sett över en längre tid.

Som vanligt när ATG gör någon förändring så är det enda som händer att rabatt-spelarna måste justera sin strategi en smula. När det gäller partners med "nya avtal" så hindrar man dessa att täcka upp lågutdelningsutfallen. Kvar blir system som går för högvinster med medföljande högre varians. Med, paradoxalt nog, ÄNNU HÖGRE väntevärde.

Det här vet Skarplöth mycket väl om då jag i email detaljerat har förklarat hur "rabatt"-arna kommer agera.
Först; intressanta inlägg du har.

Jag håller med dig om att formuleringarna i ATG:s regelverk är mycket märkliga och utestänger väldigt många om man läser ordagrant. Flera av instruktionsfilmerna för jokersystemet kan ju exempelvis sägas uppvigla till regelbrott. Det känns som man lämnat öppet för att godtyckligt kunna stänga av vem som helst.

Man måste få stopp på de som du på ett bra sätt kallar rabattspelare. Jag tycker vi från nu använder ditt epitet istället, då kommer debatten nyanseras och dras åt rätt problematik. Nu tror många att det krävs moderna superdatorer och grymma hackers med helt unik statistik. Faktum är att om det är som man kan misstänka att de mytomspunna betaspelarna haft 4% i spelavdrag så skulle ju nästan tärningen generera vinst. Sen för att nå de omtalade 20% i avkastning exkl spelrabatt krävs självfallet bättre "modell" än rena slumpval av rader.

Systemgränser kommer alltid att gå att komma förbi och just nu utgör de mest en ytterligare barriär för medelstora spelare hos ATG. Men om alla har 35% spelavdrag på de rader man betalar för blir det helt plötsligt inte så intressant.

Så nyckeln för oss alla måste vara att syna alla möjligheter till rakeback, eller för att citera dig - stoppa RABATTSPELARNA!
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat