Stora segrar för båda hemmanationerna igår. Australien imponerade stort, har mycket svårt att se hur något annat land skall kunna rå på dessa herrar när det drar ihop sig till semifinal och final.
Ikväll/inatt/imorgon spelas Indien-Pakistan, en riktig hatmatch. Inte riktigt säker om jag kommer spela något, beror lite på hur oddsen rör sig. Dock har bet365 en del intressanta sidospel så kanske får kika närmare på dessa också.
Imorgon spelas Västindien-Irland. Jag spelade tidigt till 4.77 på "bortalaget" och trots en del rörelse så finns liknande odds att hämta (och kanske t o m bättre om man avvaktar lite). Själv tror jag att detta kan bli den första stora skrällen i VM. Irland har definitivt en bra uppställning på slagsidan och kan Max Sorenssen plocka ett par tidiga wicket så är WI risigt ute. Gayle (som kanske är världens bästa T20-slagman) har sett mycket rostig ut i uppvärmningen och laget är dessutom i ett offentligt bråk med WICB (deras officiella förbund). Pollard och den yngre brodern (Dwayne) Bravo dumpades, något som deras lagkamrater inte är glada för, och laget har verkligen allt att förlora och ingenting att vinna mot Irland. Man var mycket nära att förlora mot Skottland senast, och förhoppningsvis ramlar man dit imorgon.