Ämne: ATG varnar
Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-15, 04:07   #109
Solo

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Varje liten infobit ger mig en ökad insikt om att ATG inte förstår värdet i den kraft deras egna kunskapsspelare utgör.

När jag läser om att ATG säger att 108 % i avkastning inte är anmärkningsvärt för storspelare är det två saker som slår mig:

1) det anmärkningsvärda är väl att tre spelbolags totala resultat är i nivå med ATG:s bättre spelare?

2) ATG är alltså medvetna om att det är nästan uteslutande skicklighetsspelare de utländska aktörerna drar till sig. Så i praktiken är det ett medvetet extra påslag på spelavdraget för oss svenska ATG-spelare.

Jag kan inte se det på annat sätt än att ATG idag medvetet lurar av sina småspelare pengar via harry boy. Hur många miljoner rader betalar harryspelare för där ATG vet att uutdelningen på 5 rätt kommer frysa inne? Räknar man med detta så behöver man inte vara matematisk statistiker som jag är för att förstå att harryspelare har ett genomsnittligt reellt spelavdrag på över 50%. Lägg sen till att de medvetet tar och säljer bort "spelvärde" som harry tvingas bidra med till dessa utländska aktörer.

Men kortsiktigt ökar de sin egen omsättning, tror de åtminstone, och det är tydligen det som stat och ST gett som ägardirektiv.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5), clarund (+7)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat