Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart
Jag vet om att du gillar respons på dina drag.
Shim's står även i min bok med stora bokstäver. Det gör en häst till i samma lopp. Jag syftar på Swing Kronos.
Hästen föregås av gott rykte och näst senast hade hästen troligen vunnit över en såpass fin häst som Breidabliks G.T., ifall sluppit all otur på upploppet.
Det räcker långt här och jag rekommenderar ett lås på två.( Fast självklar A-häst på din idé om jag måste välja. Den hästen fattar vad det går ut på...)
Swing Kronos har jag inte fastnat för tidigare direkt, men såg precis om loppet den 13/1 och visst ger den ett starkt och rejält intryck. Nu tappade iochförsig Connys många fler meter så normalt sett hade den nog inte slagit den ändå. Kapacitetsmässigt ser det dock ut att vara en häst som iallafall kan ta sig en bit uppåt och förbi de här loppen. Jag plockar nog ändå bort den med tanke på att den har galopperat i fem av sex voltstarter och nu står med besvärliga spår 5 (det var iallafall Ludde som körde när den gick felfritt om man ska se något positivt). Kunde för övrigt inte låta bli att reflektera över Adrians styrning där den 13/1. Det är ju snarare hans oförmåga att hålla sig lugn över ett upplopp än otur som ställer till det. Klart en del hästar bryter ner och är oreglerbara, men det är inte sällan som man ser Kolgjini junior tappa fattningen på upploppet. Jag tror verkligen att han hade tjänat på att försöka hålla sig lugnare den sista biten.
EDIT: Korrigering på Adrian-reflektionen, det är såklart det invändigt galopperande ekipaget som bryter ut och inget annat. Oklart hur jag lyckades missa det första gången...
EDIT 2: Ny korrigering, invändigt galopperande häst bryter ut samtidigt Adrians också bryter ner lite på grund av den yviga drivningen (dålig kameravinkel, men ser ut så iallafall). Otur den här gången för Adrian, men ändå onödig styrning enligt mig...