Citat:
Ursprungligen postat av Slurf
Jag har noterat att liveoddsen ofta svänger kraftigt i denna sport, eller i alla fall i de matcherna som jag har följt. Någon som faktiskt kan sporten på djupet borde ju nästan kunna finna större värden in-play än innan match? Finns ju hyfsad payout hos några bookies i alla fall.
Jag tror att det var SA-Västindien den 9e januari där oddsen svängde mycket kraftigt på ganska korta perioder. Och oddsen ändras ju inte alltid direkt efter två bra slag utan det kan gå ett tag innan det händer något.
|
Ja oddsen svänger definitivt, och det beror på att varje wicket kan ha en stor inverkan på resultatet, särskilt tidigt i matcherna. Det finns säkert mycket att hämta, dock ingenting jag har nerver för.
Irland inledde väldigt bra efter att ha vunnit slantsinglingen och hade 83/5 eller liknande på WI. Sammy och Simmons kom tillbaka otroligt bra dock (Simmons century och Sammy 89) och man forcerade nästan 150 runs de sista 10 oversen. Dock spelade Irland metodiskt och bra under sin inning och man vann komfortabelt med 4 overs kvar. Fint när oddset var 4.77! (synd bara att Sorenson inte kom till sin rätt).