Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-16, 11:07   #13
Icewinner

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Mitt råd är att lita på vad du ser.
Jag har haft en period nu då det jag skrivit på forumet fallit ut väl. Oftast väljer jag dock ut loppen med omsorg. Det blir enklare att vara bra på det då.
Sedan att flera av mina lågprocentare/långsökta idéer slagit in, inte minst på V75, den senaste tiden förvånar även mig stort. En av samtliga dessa hade gjort mig nöjd. Gateruds Galon, Liberty Face, Rocky Reach och Stepping For Money ifrån svåra spår för att nämna några.
Mycket tur inblandat och troligen kommer även jag "köra tomt" en längre period snart.
Kom ihåg att det viktiga är att snacka trav och försöka hjälpas åt här.

Ett tips jag vill lämna runt analys i lopparkiv/av lopp är att beakta vilka hästar som visar form eller känns på väg uppåt.
För några veckor sedan höll flera tipssajter upp Jarl Af Solnäs i sina V86-tips mot bra hästar. Obegripligt, när hästen agerat segt och ovilligt under en längre period... (Ett exempel bara.)

Det värsta jag vet är när hästen som nyligen visat rejäl avslutning för sällskapet blåser förbi över ett upplopp. Det är ju vad som är enklast att anteckna efter att ha sett ett lopp eller letat i lopparkivet.
Hästar som visar fart eller rätt inställning till slut menar jag.

Jag är säker på att många kan hitta vinnare här. Du måste dock skriva för att lyckas nån gång alls. Ett gäng signaturer/avatarer här har visat prov på bra travöga.

SO, Emeffeff, AndyMart & Stekel är några av dem som jag vet om håller minst samma nivå som nån annan här på $harps. Det finns flera. När jag läser inlägg kommer jag till insikt efterhand...

Nu räcker det ju inte med att analysera fram en enda vinnare i omgången för att nå utdelning på systemet. Trav är svårt!

Håll igång, Icewinner!
Klart jag håller igång

Sådana här tips/utvärderingar är guld! Tackar!

Twitter: @Batmantyp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+5)
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat