Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
Jag tror inte att de mindre banorna har något direkt att förlora på att bryta sig loss från de tre storbanorna egentligen, men som spelare kan det vara roligt om det inte blir flera streckspel på konkurrerande spelbolag som körs samtidigt. Det blir små potter och för mycket att ha koll på.
Om det nu vore så enkelt att en upprustning av Solvalla skulle få publiken tillbaka så hade man kunnat rusta upp när som helst. Publik är lönsamt och borde kunna betala för en rejäl renovering och modernisering.
Kalmar har ju inte en modernare anläggning än Solvalla, men drog samma publik som Solvalla gjorde med sina finaler och V75-mästaren. Och det på ett befolkningsunderlag som är kanske 5% mot vad Solvalla har.
Jag tror det är direkt farligt att koncentrera travet till storstäderna, så länge man inte klarar av att göra sporten modern och tidsenlig. Travet kommer få tokstryk där när den utsätts för konkurrens från en rad andra sporter, nöjen och evenemang. Därtill är det dyrt med hästgårdar i närheten av storstäderna.
|
Som jag sa lägg ner de små banorna!!
I dagens samhälle funkar det inte att ha travbanor över hela landet!!!