Citat:
Ursprungligen postat av putte31
Som jag sa lägg ner de små banorna!!
I dagens samhälle funkar det inte att ha travbanor över hela landet!!!
|
Hmm, det kan bli intressant, vi ska alltså förlägga travet där ingen vill gå på trav och ta bort travet där folk faktiskt går på trav?
Hur många utav stortränarna idag kommer ifrån nån av dom 3 nämnda orterna? Tror inte tex Åke svanstedt skulle ha börjat med trav om närmsta tävlingsbana var 40 mil bort?
Ska travet överleva måste det vara folkligt förankrat och inte bara på 3 platser.
Att förlägga v75 senare på lördagar tror jag personligen inte kommer falla rätt ut. En normal lördag (om jag är ledig) så sitter jag klistrad framför dator och läser allt jag kan komma över om v75 från klockan 9 till första start på v7. Efter v7 hinner man träffa vänner och familj i lugn och ro. Om däremot v7 skulle börja tex 17 så skulle det alltså ge mig 2,5h "dötid" på morgonen som man troligen bara skulle fylla med att plugga ännu mer men däremot att det slutar 19:30 dödar mycket tid man har möjlighet att umgås med vänner/gå på krogen/ liknande.
Jag vet inte om jag är ensam om detta men jag åker faktiskt på v75 tävlingar när det är 10-20 mil från min bostad och senare sluttid på v75 gör rätt stor skillnad på när man kommer hem om man har ett par timmars restid till/från banan.
En annan komisk sak som påvisar att travfolket måste vara extrema vanemänniskor är väl att än i dag är det mer "rusning till luckan" att lämna in v7 i butiken strax före 14 (som var den gamla spelstopstiden) än vad det är 14:27.