Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-18, 18:07   #82
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Jag går alltid på hästen i första hand, känns de jämna får kusken en stor avgörande betydelse.

Jag vet inte vad jag känner mellan de där 3 hästarna egentligen och eftersom de verkar stå helt i en klass för sig, så känns det billigt att köpa loppet på tre häst.

Jag brukar försöka bemöta Stekels tankar när jag känner att jag verkligen gillar eller dissar något ekipage i sammanhanget. Han lyssnar(streckar/reducerar) endast ibland efter mina tankegångar å så ska det ju vara. Utan travsnack blir det svårt att hitta andra/nya ingångsvinklar runt sin egen analys av loppet.

Har du sett loppen Research levererat på sistone? Det kan knappast kallas för slätstrukna insatser! Snarare talar det för att ytterligare framgång i nuvarande klass ligger och väntar runt hörnet. Kanske redan idag?

Lycka till!

Red: Samtidigt åkte 2 Åhlunda Survivor in i min "bok" senast efter fin insats ifrån sämsta läget. Här tänker jag lite som du, är det inte värre emot här? Värt ett lyxstreck?
Det där med kuskens betydelse jämfört med hästens får man vikta ganska bra mot förutsättningarna också tycker jag, om vi fortsätter på fallet med Research så handikappar bakspår en del (ej toppkusk=sämre på tempobedömning), men det där med att det är på V86 och hårt kuskmotstånd gör en del också. En del blir helt handlingsförlamade om de har bästa hästen på bakspår när det inte är vardagstrav längre. Susanne är väl inte den mesigaste av kuskar, men lite gör det nog även där. Valla-killarna brukar ju inte släppa fram sällankörande kuskar hursomhelst i loppen heller, så även om hon ställer på tidigt kan det vankas svar och hängande i tredjespår vinner man sällan lopp. Risken att bli utsvarad om man heter Örjan däremot finns också där, men är bra mycket mindre.

Jag spika Quicken och Vivo Per Lei idag, god tur alla!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat