Ämne: REK NPB 21/5
Visa ett inlägg
Gammal 2010-05-21, 01:54   #1
maddmax
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NPB 21/5


Forsta spelet i Japan gick ju bra sa jag testar ett till infor morgonen.

Match: Yokohama BayStars - Nippon-Ham Fighters
Spel: Over 7 runs (2.13 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 11.00 - 21/5

Totalerna ar nagot lagre i NPB an vad de ar i MLB men tycker anda att det kan bli chans pa en del runs i denna interleague-match.

For Yokohama startar troligtvis Daisuke Miura. 2-2 i W-L men med ett ERA pa hela 6.98 vittnar om bra runsupport for Miura. I sin senaste match, forra veckan mot Seibu, sa blev det dock forlust efter endast 2.2 innings spelade. Miura slappte 8 ER, 8 hits och 3 walks. Seibu vann matchen med 12-3.

Yokohama har dock gett bade Miura och sina andra pitchers bra stod och det visar sig i O-U statistiken. Sedan den 4:e maj har laget spelat 10 matcher och det ar endast tva av dessa som slutat med mindre an 7 runs totalt och snittet har varit 10.5 runs. Castillo, Ishikawa och Uchikawa namnde jag i senaste reken men aven Shimozono och Fujita ar varda att namna.

Dagens motstandare for Yokohama ar alltsa Nippon-Ham Fighters. Laget ar 10 vinster efter ledande Seibu i Pacific. De tva stora offensiva namnen ar Tanaka och Itoi men man har aven andra intressanta spelare som Nioka och Tsuboi. 7 av de senaste 11 matcherna for Nippon-Ham har 8 eller fler runs kommit in.

Startern for Nippon-Ham Fighters ar Yu Darvish. Darvish ar en av ligans basta pitchers och har inte slappt en run i sina senaste 17 innings. Da kan man kanske undra varfor jag spelar over..

Jag tror att ett offensivt samre lag (Fighters) som moter en dalig pitcher mot ett bra offensivt lag (BayStars) mot en mycket bra pitcher kan ge utdelning. 7 runs ar ingen hog lina (Miura slappte det sjalv i sin senaste match) och 2.13 i odds ar bra. Fighters har anda 8-1 i sina senaste matcher och den daliga offensiven ar pa vag att vanda..
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat