Har tittat lite på avd5 och lägger ut mina tankar i:
Perfect Light var min chansspik i början av veckan. Kunde dock inte tro att detta skulle bli omgångens kanske största favorit och nu vill jag gardera. Först undrade man ju om hästen kan ha förväxlats med någon annan i samband med tränarbytet då hästen inte gick att känna igen. Aktionen flyter jättebra barfota. Det troliga är att Åke vänder bort dem i volten och sitter i spets in i första böj och där kan det vara slut. Alltjämt första streck alltså men ska sägas att Åke gav hästen ett fint lopp senast och det är möjligt att det såg ut som mer än det var då det var en del kubbning om spetsen i det loppet och sändningen 700kvar tog nog extra bra den dagen. Rör sig trots allt om en mycket enkel häst (avelsindex 102) som nu ställs mot betydligt tuffare hästar. Har nu grävt lite mer i lopparkivet och hittat några tänkbara motbud. Att Walmann har tre hästar i loppet känns intressant även om kuskarna inte är några favoriter. Både Venice Launcher och ffa Mellby Ticket får nu plats på ramen då de sett bra ut. Klart roligast är dock Global Indemnity! Nu blev loppet rumphugget senast pga olycka, men sättet hästen vann på var klart plusbetonat. Enkelt till spets och trots att hon var het som ett strykjärn i hela loppet så lämnade hon sällskapet på upploppet. Stod i 40ggr och kördes av tränaren, nu hoppar Jorma upp vilket är intressant. Muscles Of Gold galopperade med segern klar senast (40000kr) och femte spår känns som fifty-fifty, dock rask ut om den travar och är nog jämngod med favoriten då. Ett mycket bra intryck gjorde Electra SIR senast på ny balans och är mitt andra streck på det. Ser bra ut i två starter innan det oxå bra efter stor galopp näst senast och vass i spåren för tre starter sedan. Elle Cobra väljer jag att notera som första reserv på jokersystemet om favoriten stryks, är startsnabb och spetsar nog då men med favoriten i loppet rankas den ner. Tilläggshästarna står skrynkligt till nu med 12 hästar på start i vägen över korta häcken och går bort på det. Tror heller ingenting på spår 9-12 då hästarna inte övertygat tillräckligt för att räcka från dessa lägen då det finns så bra hästar på startvolten. Tobbe kommer mest med på att man låter uppåt från stallet samt att han kan rygga Åke.
Min ranking: A:1 B:7,3,5 C:2,8,6
Vad har jag missat,förslag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|