Citat:
Ursprungligen postat av hatten1
Solo: Ingenting i PARIBET harmonierar med ATGs kriterier för att erhålla utomnordisk licens. Saknar soliditet, saknar kundstock, Saknar förbindelse med någon hästsportsbana(är ju nystartat) Det enda av få kriterier som matchas är relevanta licenser, vilket erhölls på samma TELEFONmöte som ATG erhöll sin licens för att ERBJUDA paramutual spel genom SydDakotas licensiering.
PARIBET SKA FÖRINTAS
|
Det är konstigt, jag är helt oförstående till att den svenska staten och ST som ägare tillåter detta.
Det är nog inte de bästa strategerna eller tänkarna som sitter på ATG. Jag har min bakgrund inom IT och minns känslan när jag såg att man satsat på Flash till ATG.se. Det var så idiotiskt tänkt och det kan bara varit ett resultat av mycket dåliga rådgivare och kanske någon naiv tanke om att man inte ska ge de internationella spelbolagen möjlighet att snylta på ATG-data. En teknik som redan då hade visat sina största svagheter plöjdes det ner oerhört mycket pengar i....
Eftersom ATG inte tar några risker i sina odds och spel (utom då de ger kredit till utländska aktörer...) så är nog kompetensen för låg kring oddssättning, spelteori, och hur internationella bookmakers fungerar. Hade de haft grundläggande kompetens inom ATG hade de förstått att detta skulle ske med garanti, jag tror mycket handlar om inkompetens.
Inom IT-området är det väldigt tydligt att de sitter fast i gamla system och ramverk.