Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-19, 21:38   #43
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Erik släppte ju ledningen med Flex i lördags, vilket var ett vinnande drag! Kanske gör Örjan ett liknande upplägg, vem vet??
Johnny är inte med i det här loppet. Inte Ludde heller. Jag sällar mig till kören som påstår att det är en bra spik. Inte bara för att den har bra vinstchans, att det är väldigt öppet bakom och förmodligen blir relativt jämnspelat gör det ännu bättre.

En kommentar till varulvs tanke att det är värde i en häst man värderar till 25% som är spelad till 20% och "neutralt" värde om den istället är spelad till just 25%. Skulle säga att det är avhängigt på mer saker än så, t ex om loppet är jämnstreckat och hur höga de där chansvärdering/streck-procentsatserna är. Spikvärdet på en häst spelad/värderad till 25%/25% är givetvis lååångt mycket bättre än dito 75%/75%. Sett till ett lopp (vinnarspel t ex) kan man bedöma spelet som "neutralt" men inte när man pratar streckspel, det blir något helt annat.

Miss Sue skyldig att vinna som någon sa. Stallkamraterna kan komma överens och släppa till varandra men jag ser inte Daniel och Björn som varken korkade eller oärliga nog att lägga upp det så. Björn får fuska bort minst ett varv här (även om han nu inte behöver det).

Finns bara två hästar som kan vinna guld. Återstår att se hur mycket Amaru blir betrodd men känslan är väl att det blir värde! Brukar sky tvåhästarslås, men här blir det ett!

Båda betrodda på bakspåret blir överskattade i silver. Iofs är loppet ihåligt vilket talar för dem, men de borde få svårt att plocka sina längder på de där framme. Highflyer blir överstreckad som vanligt, jag nöjer mig med 4,5,6 här tror jag.

I kallblodsloppet blir det roller för det ser toköppet ut, men 3-4 chanslösa tycker jag mig se i listan trots allt. Starthästarna står ganska bra till och ser ut att bli extra intressanta, och Tyri Svarten verkar väl bortglömd. Plus med Örjan och står väldigt bra inne!

Lite klassblandning redan innan lottningen i klass 1 och efter den ser det ut att vara ganska stängt på de tre mest betrodda 2,4,5.

Brons ser ut att vara det öppnaste loppet för dagen (ihop med andra då om man inte tar ställning för spets och slut). Men blixten lär väl inte slå ner för Bolt Boko igen även om han dragit bra spår och slipper Lindegren igen. Och Venkateshs vinstchans med de här förutsättningarna sätter jag inte till mer än kanske 3% högt räknat. Lägger jag inte en spänn på!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat